top of page

Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

společnosti Controlia CZ, s.r.o., IČ: 23397357
se sídlem Oddechová 892, 155 31 Praha 5

Vedená u Městského soudu v Praze - C 426325
pro službu „Odborné prověření nemovitosti“

vydané dle § 1751 odst. 1 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

1. Úvodní ustanovení

1.1 Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) upravují smluvní vztahy mezi společností Controlia CZ, s.r.o. (dále jen „Poskytovatel“) a klientem (dále jen „Objednatel“ nebo „Klient“) při poskytování technických revizí a inspekcí nemovitostí.
1.2 Podmínky jsou nedílnou součástí každé smlouvy či objednávky, kterou Objednatel s Poskytovatelem uzavírá.
1.3 Plné znění aktuálních Podmínek je veřejně dostupné na adrese: www.controlia.cz/obchodni-podminky.

1.4 Poskytovatel se uzavřením smlouvy zavazuje provést pro Objednatele službu spočívající v odborné kontrole nemovitosti a Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli sjednanou cenu dle těchto Podmínek.

2. Předmět služeb a definice pojmů

2.1 Službou se rozumí technická kontrola nebo revize nemovitosti provedená nedestruktivními metodami na základě objednávky.
2.2 Výstupem je ústní vyhodnocení nebo elektronická revizní zpráva (dle typu zvolené služby), která obsahuje přehled zjištěných skutečností a závad.
2.3 Smlouva vzniká podpisem objednávky Objednatelem a uhrazením zálohové faktury.
2.4 Služba nezahrnuje invazivní zkoušky, geotechnické průzkumy ani právní posudky.

2.5 Poskytované kontroly se zaměřují na zjištění aktuálního technického stavu nemovitosti, zejména při jejím koupi či prodeji, při přejímce nebo před-přejímce novostavby. Tyto kontroly nenahrazují stavební dozor ani průběžnou kontrolu stavebních prací během výstavby.

3. Možnosti služby

3.1 Poskytovatel nabízí tři formy prověření nemovitosti:

  • Základní kontrola "START" – Ústní vyhodnocení na místě: revize bez písemného výstupu. Úhrada se provádí hotově nebo bezhotovostně na místě po skončení kontroly.

  • Standardní kontrola "KLASIK" – Revizní zpráva s výpisem vad a nedodělků: inspekce zakončená elektronickým výstupem (PDF). Úhrada probíhá formou zálohy a doplatku dle článku 4.

  • Prodejní kontrola "PLUS" – Kompletní revizní zpráva popisující všechny části nemovitosti: inspekce zakončená elektronickým výstupem (PDF). Úhrada probíhá formou zálohy a doplatku dle článku 4.

 

4. Cena a platební podmínky

4.1 Cena služby je stanovena individuálně dle aktuálního ceníku Poskytovatele a je uvedena v objednávce.
Uvedené ceny na webových stránkách www.controlia.cz
jsou orientační a představují minimální cenu („od“), která se může lišit v závislosti na rozsahu, typu a náročnosti inspekce. Konečná cena je zákazníkovi vždy sdělena před potvrzením objednávky formou nezávazné nabídky.

4.2 Dopravné je účtováno individuálně sazbou 10 Kč/km za cestu z centra Prahy na místo plnění a zpět.

4.3 Poskytovatel není plátcem DPH, veškeré ceny jsou konečné.

4.4 U varianty "KLASIK" a "PLUS" probíhá platba následovně:

  • 50 % záloha je splatná ihned po obdržení zálohové faktury,

  • 50 % doplatek je splatný do 7 dnů od vystavení finální faktury po dodání zprávy.

4.5 Revizní zpráva je dodávána výhradně v elektronické podobě (formát PDF).

4.6 U varianty "START" je úhrada provedena dle domluvy zálohou nebo přímo na místě v hotovosti či převodem (QR platbou).

4.7 V případě prodlení s úhradou doplatku má Poskytovatel nárok na smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení.

4.8 Nebude-li revizní zpráva uhrazena v plné výši, Objednatel není oprávněn ji jakkoli používat, předávat třetím osobám, citovat ani z ní vycházet. Do okamžiku úplného zaplacení je revizní zpráva považována za neplatnou a nesmí být využívána pro jednání s prodávajícím, realitní kanceláří, úřady, financující institucí ani jako podklad pro jakékoli právní či obchodní úkony. Neoprávněné použití, sdílení nebo předání revizní zprávy třetím osobám před jejím uhrazením, nebo v rozporu s těmito Podmínkami, zakládá povinnost Objednatele uhradit Poskytovateli smluvní pokutu ve výši 50 000 Kč.

5. Storno podmínky a neúčast

5.1 Odstoupí-li Objednatel od smlouvy po uhrazení zálohy, nebo se bez omluvy nedostaví na smluvenou prohlídku, nemá nárok na vrácení zálohy.
5.2 Omluva je uznána pouze tehdy, pokud byla oznámena minimálně 48 hodin před sjednaným termínem. V takovém případě lze sjednat náhradní termín.
5.3 Záloha slouží jako krytí nákladů spojených s přípravou, rezervací kapacity a výjezdem inspektora.

6. Průběh kontroly a odpovědnost

6.1 Kontrola je prováděna výhradně nedestruktivními metodami, zejména:

  • vizuální kontrolou,

  • měřením latí, vodováhou, úhoměrem, dálkoměrem, sklonoměrem, vlhkoměrem

  • testováním zkoušečkou napětí a dalšími běžně dostupnými prostředky

6.2 Kontrola neobsahuje žádné invazivní nebo destruktivní zásahy do konstrukcí, nezahrnuje geologické, laboratorní nebo technicko-právní rozbory.
6.3 Za vady nezjistitelné běžně používanými metodami Poskytovatel nenese odpovědnost.
6.4 Výstup z kontroly (zpráva) není určen jako důkazní prostředek pro právní nebo soudní účely a nemá charakter znaleckého posudku.

6.5 Kontrola je prováděna výhradně v rozsahu uvedeném v dokumentu „Rozsah kontrol“, který je dostupný na webu Poskytovatele na adrese www.controlia.cz/rozsah-kontrol a je nedílnou součástí těchto obchodních podmínek. Objednatel bere na vědomí, že tento rozsah je závazný a kontrolor jej musí dodržet.

6.6 Po objednání služby není Objednatel oprávněn jakkoli zasahovat do odborné práce technika, ovlivňovat průběh kontroly, doporučovat způsob měření či navrhovat, jak má vypadat výsledná revizní zpráva. Zpochybňování odbornosti technika po objednání služby není přípustné.

6.7 Kontroly provádí vždy diplomovaný stavební inženýr proškolený společností Controlia CZ, který při provádění kontroly postupuje systematicky dle těchto Obchodních podmínek a dle rozsahu specifikovaném v dokumentu „Rozsah kontrol“, který je nedílnou součástí těchto Obchodních podmínek a je dostupný na adrese www.controlia.cz/rozsah-kontrol. Na kontrolu může být přizvána i další odborná osoba či více osob za účelem školení nebo konzultace. Technik není oprávněn vstupovat do nebezpečných či nezabezpečených prostor, na střechy, šikmé plochy nebo do silně znečištěných a úzkých prostor, pokud by tím byla ohrožena bezpečnost nebo nebyly splněny podmínky bezpečného vstupu.

6.8 Nahrávání hovorů, rozhovorů či jiné formy audio/video záznamu inspekce bez výslovného souhlasu Poskytovatele nejsou dovoleny. Porušení tohoto zákazu je považováno za zásah do práv Poskytovatele a může vést k okamžitému ukončení kontroly bez nároku na vrácení úhrady.

6.9 Technik je oprávněn uvádět ve zprávě pouze skutečnosti, které osobně zjistil při kontrole na místě. Nelze přebírat informace, fotografie ani jinou dokumentaci zaslanou Objednatelem e‑mailem nebo jinou formou, pokud se s nimi technik na místě fyzicky neseznámí a nemůže je ověřit. Fotodokumentace pořízená technikem slouží pouze pro interní potřebu a není archivována jako oficiální výstup služby. Nelze na ni spoléhat jako na dlouhodobý podklad. Veškeré interní materiály jsou uchovávány maximálně 2 měsíce. Výstupem služby je výhradně revizní zpráva po uhrazení vyúčtovací faktury.

6.10 Objednatel je povinen umožnit technikovi přístup do nemovitosti, dodat požadované podklady (projektová dokumentace, výpis z KN, revize apod.) a zajistit bezpečné a vhodné podmínky pro výkon kontroly. Bez poskytnutí součinnosti není Poskytovatel povinen službu vykonat.

8. Reklamace

8.1 Objednatel může reklamovat vady poskytnuté služby dle občanského zákoníku.
8.2 Reklamace musí být uplatněna písemně nebo e-mailem, a to s uvedením popisu vady, data jejího zjištění a kontaktních údajů Objednatele.
8.3 Objednatel je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu po zjištění vady.
8.4 Poskytovatel posoudí reklamaci a vyjádří se k ní do 30 dnů od jejího obdržení.
8.5 O přijetí a vyřízení reklamace bude Objednateli zasláno potvrzení.
8.6 Za vadu služby se nepovažují skutečnosti vzniklé v důsledku nesprávných nebo neúplných podkladů poskytnutých Objednatelem či odlišný odborný názor třetích osob.
8.7 V případě zjevně neoprávněné reklamace může Poskytovatel požadovat úhradu nákladů spojených s jejím vyřizováním.

9. Odstoupení od smlouvy

9.1 Smlouvu lze vypovědět či od ní odstoupit dle zákona nebo těchto Podmínek.
9.2 Poskytovatel může odstoupit zejména v případě:

  • neposkytnutí součinnosti

  • nezaplacení zálohy

  • závažného porušení povinností Objednatelem

9.3 Objednatel může odstoupit při závažném porušení smluvních povinností Poskytovatelem.

9.4 V případě odstoupení má Poskytovatel nárok na úhradu poměrné části za již vykonanou činnost, pokud zákon nestanoví jinak.

9.5 Pokud je objednatelem spotřebitel, má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy.

9.6 Pokud však na výslovnou žádost spotřebitele začne poskytování služby před uplynutím této lhůty, má Poskytovatel nárok na poměrnou úhradu odpovídající již provedené části plnění.

9.7 Podpisem objednávky, v níž Objednatel výslovně souhlasí s těmito obchodními podmínkami, uděluje Poskytovateli souhlas se zahájením poskytování služby před uplynutím 14 denní lhůty pro odstoupení od smlouvy. Objednatel zároveň bere na vědomí, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení od smlouvy dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku.

9.8 V případech, kdy je smlouva (objednávka) uzavřena osobně při fyzickém setkání Poskytovatele a Objednatele (např. podpisem objednávky v den kontroly na místě), nejde o smlouvu uzavřenou prostředky komunikace na dálku ve smyslu § 1820 a násl. občanského zákoníku. V takovém případě nevzniká Objednateli právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů.

9.9 Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je dostupný ke stažení ZDE

9.10 Spotřebitel může využít mimosoudní řešení sporu prostřednictvím České obchodní inspekce – www.coi.cz.

 

11. Ochrana osobních údajů

11.1 Osobní údaje Objednatele jsou zpracovávány výhradně pro účely plnění smlouvy, v souladu s platnými právními předpisy včetně GDPR.
11.2 Poskytovatel údaje nepředává třetím osobám bez výslovného souhlasu Objednatele, vyjma zákonem stanovených případů.

 

12. Závěrečná ustanovení

12.1 Uzavřením objednávky Objednatel potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami a souhlasí s nimi.
12.2 Aktuální znění Podmínek je dostupné na adrese: www.controlia.cz/obchodni-podminky.
12.3 Veškeré právní vztahy se řídí právem České republiky. Spory budou řešeny u příslušného soudu v ČR.
12.4 Poskytovatel si vyhrazuje právo Podmínky jednostranně upravit. Nové znění bude zveřejněno na webu a nabývá účinnosti dnem zveřejnění.

V Praze 2.12.2025

bottom of page